Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, May 7, 2013

Knitted Baby Hat | Stickad bebismössa



I didn't have time to knit anything before the baby arrived, but since he slept in my lap most of his first days, I didn't find anything better do to than to whip up an easy baby hat. I used the Small and Clever pattern from Pickles, and their recommended yarn Abuelita Merino Worsted and Abuelita Merino Worsted Multi in the colors Silver Fox and Blues.

Jag hann aldrig sticka något innan bebisen kom, men eftersom han sov i mitt knä mesta tiden under de första dagarna hann jag sno ihop en enkel bebismössa medan jag ändå bara satt där. Jag använde Lille luring-mönstret från Pickles, och deras rekommenderade garn Abuelita Tjukk Merino och Abuelita Tjukk Merino Multi i färgerna Sölvrev och Blått.



It's been a long time since I've used multi colored yarn, but it's really my new favorite. These colors are so great, and it's actually fun to see the color pattern develop without having to take care of a million yarn ends.

Det var länge sedan jag använde melerat garn, men det är mitt nya bästa. Färgerna är helt fina, och det är faktiskt roligt att se färgmönstret växa fram utan att behöva fästa en miljon garnändar på slutet.



The i-cord is as always handy, if you haven't made one you can find a good tutorial from Purl Bee here. This hat fits super nicely and was an easy knit. I recommend that you try it if you're looking to make newborn gifts. Good luck!

En (ett?) i-cord är alltid bra, om du inte gjort någon tidigare och vill testa finns det bra instruktioner hos Purl Bee här. Den här mössan har bra passform och var enkel att sticka. Jag rekommenderar dig att ge dig i kast med den om du letar efter något bra att göra till en nyfödd. Lycka till!

No comments:

Post a Comment