Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 15, 2013

DIY Tuesday: Kids' Pajama Pants | Gör-det-själv-tisdag: Pyjamasbyxor till barn


When Christmas came closer a few years ago, I realized that a lot of the crafty American bloggers made new pajamas for their kids for Christmas. I think it's a nice tradition, maybe it comes from being well dressed in photos of the Christmas present opening in the morning? 

In Sweden Santa comes in the evening of Christmas Eve, so there are no pajamas there. But I figured it was a good opportunity anyway to sew clothes almost for the first time (if you don't count certain baby kimonos or kids' beach robes). 

När det närmade sig jul för några år sedan märkte jag att rätt många av de fiffiga amerikanska bloggerskorna sydde nya pyjamasar till sina barn till jul. Trevlig tradition tycker jag, kanske kommer det sig av att man då är välklädd på fotona från julmorgonens julklappsöppnande?

I Sverige kommer ju jultomten på julaftons kväll, så där är inga pyjamasar med. Men detta kunde ju vara en bra möjlighet att sy kläder nästan för första gången (om man inte räknar vissa bebisskjortor eller barnbadrockar).



I bought the pattern a few years ago, it's oliver+s Bedtime Story Pajama Sewing Pattern (these days only available digitally). I made it easy for myself, and skipped the shirt since my kids prefer t-shirts anyway. A cotton fabric, a soft rubber band especially for pajamas pants (the things they come up with), and off I went! It was really easy, and the pants turned out GREAT. Even if I changed the pattern to make it fit my kids. My skinny almost 6 year-old got pants in size 4T with longer legs, and my not-so-skinny 1,5 year-old got pants for a 2 year old, also with longer legs. Am much pleased with the result. I CAN MAKE CLOTHES. Just don't look at the inside...

Jag köpte mönstret för några år sedan, det är oliver+s Bedtime Story Pajama Sewing Pattern (nuförtiden bara tillgängligt digitalt). Jag gjorde det enkelt för mig och skippade pyjamasjackan eftersom mina barn föredrar att sova i t-shirtar ändå. Lite bomullstyg och extramjuk pyjamasresår (vad de hittar på), och jag kunde börja! Det var helt enkelt, och byxorna blev URBRA. Till och med efter det att jag ändrat mönstren för att passa barnen. Min spinkige nästan-6-åring fick byxor i storleken 4T med längre byxben, och min inte-så-spinkige 1,5-åring fick byxor i storleken 2 år, också med lite längre byxben. Är mycket nöjd med resultatet. JAG KAN SY KLÄDER. Titta bara inte på insidan...


Amazingly enough, the very not-so-easily-pleased customers seemed to like the pants too. What they don't like is to sit still in a photo, but here you go, the pants in action Christmas Eve. Have you been working on anything fun lately?

Otroligt nog verkade de inte så lättflörtade byxkunderna också gilla byxorna. Vad de inte gillar däremot, är att sitta stilla på ett foto. Men här har ni byxorna i action på julafton. Har du sytt eller gjort något roligt på sista tiden?


5 comments: