Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, September 2, 2012

DIY Birthday Calendar | Gör-det-själv: Födelsedagskalendern

 

I really suck at remembering birthdays. And since all of our friends tend to get more and more kids, there are more birthdays to remember each year. I have gotten so many of these books where you are supposed to write down all birthdays, but since I never look in them they don't really do the trick for me. So when I saw this birthday calendar idea somewhere on the Internet a while back, I figured it was worth testing. I have put it directly beside the front door, so I kind of look at it every day.

Jag är usel på att komma ihåg folks födelsedagar. Och eftersom alla våra kompisar får fler och fler barn, blir det bara fler och fler födelsedagar att komma ihåg. Jag har skaffat mig ett antal sådana där födelsedagsböcker där man ska skriva upp födelsedagsdatum, men eftersom jag aldrig tittar i de där böckerna funkar det ju inte så bra. Så när jag såg den här födelsedagskalenderidén någonstans på internet för ett tag sedan, tänkte jag att den verkade värd att prova. Jag har satt kalendern i hallen, så jag tittar liksom på den varje dag.


You need: 12 sheets of regular paper and a clip board. I got mine at Granit.

The months could be decorated with anything really, nice craft or wrapping paper, sequins, ribbons, kids' drawings, etc etc. I chose washi tape. It was fun to pick out colors to match the different months. Green for spring, red for Christmas, yellow for Easter, grey for November...

Happy birthday September people!

Du behöver: 12 pappersark och en clipboard. Jag köpte min på Granit.

Man kan ju pynta med vad som helst, fint scrapbook- eller presentpapper, paljetter, band, barnteckningar eller så. Jag valde washitejp förstås. Det var kul att välja färg efter säsong. Grönt för våren, rött till jul, gult till påsk, grått till november...

Grattis på födelsedagen septemberbarn!

1 comment: