Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, June 9, 2012

DIY Personalized Tote Bag | Gör-det-själv: Personlig tygkasse


Have I told you that I work with children's books? My mom did too, before retiring. So in my family, children's books and reading are really important. I was always the kid that brought a book as a gift to my friend's birthday parties. Even though I at the time would have preferred to bring the latest Monchichi (remember those?). But my family are on a quest - to make kids read more.

So, since we are going to baby Lovisa's christening tomorrow together with my parents, we stick with the tradition and will give her a few books to start her own book collection. And what could serve as a better gift wrapping than a tote bag that will be perfect to carry books in, her own as well as the ones we hope she'll borrow at the public library?

Har jag sagt att jag jobbar med barnböcker? Det gjorde min mamma med, innan hon pensionerade sig. Så i min familj är barnböcker och läsning oerhört viktigt. Jag var alltid barnet som tog med en bok som födelsedagspresent vid barnkalasen. Även om jag skulle föredragit att komma med en Monchichi (kommer ni ihåg dem?). Men min familj har ett kall - att få barn att läsa mer.

Så eftersom vi ska på lilla Lovisas dop i morgon tillsammans med mina föräldrar håller vi oss till traditionen och kommer att ge henne några böcker som en startplåt till hennes egen boksamling. Och vad kan vara en bättre presentförpackning än en tygkasse att bära böcker i, såväl hennes egna som de vi hoppas hon kommer att låna på biblioteket?


I wanted the tote bag to be special and cute, so I made a stencil in plastic and painted her name in pink. I used the fabric paint Palett in dark pink and mixed it with white to get the right shade.

Jag ville att kassen skulle vara speciell och lite söt, så jag gjorde en schablon av plast och målade hennes namn i rosa. Jag använde textilfärgen Palett i mörkrosa och blandade med vitt för att få rätt nyans.



Strangely enough, it was hard to find a good quality tote bag without any print on it, so I settled for one with a heart on one side. I painted the heart in pink too. And made a tote bag for the baby's older sister as well.

Konstigt nog var det svårt att hitta en tygkasse i bra kvalitet utan tryck, så till sist valde jag en med ett hjärta på ena sidan. Jag målade hjärtat rosa också. Och gjorde en tygkasse till bebisens storasyster också.


Did you hear that the Swedish Parliament and Government did the same and gave Princess Estelle 200 books as a christening gift? Good thinking!

Hörde ni att regeringen och riksdagen gjorde samma sak och gav prinsessan Estelle 200 barnböcker i doppresent? Bra där!

No comments:

Post a Comment